Niet tevreden consumentIn het recht is een consument iemand die een overeenkomst sluit en daarbij niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Consumenten hebben in de praktijk veelal niet de mogelijkheid om te onderhandelen over de inhoud van de gesloten overeenkomst. Om de consument te beschermen tegen al te onredelijke voorwaarden in de gesloten overeenkomst, zijn voor een aantal overeenkomsten die frequent door consumenten worden gesloten (zoals koop in de winkel, koop op internet, reizen, eenvoudige diensten, financiële diensten) dwingende regels vastgesteld. Indien toch van die regels wordt afgeweken, kan de consument door een enkele mededeling aan de verkoper of dienstverlener een dergelijke afwijking ongedaan maken ('vernietigen'). De wetten en regels die de consumenten beschermen bij de aankoop van producten en diensten, worden ook wel aangeduid als consumentenrecht.

Voor veel consumenten is het een welbekend verhaal, u heeft een geweldige aankoop gedaan maar achteraf blijkt deze helemaal niet zo geweldig te zijn. De aankoop voldoet niet zoals beloofd of de voorwaarden waarop u de aankoop heeft gedaan kloppen niet. Ongelukkigerwijs kunnen tussen beide partijen tal van problemen en/of verschillende denkwijzen ontstaan.

Weet wat uw rechten zijn als consument bij het kopen van producten of abonnementen zowel in de winkel, via het internet of aan de deur. Het Wetsbureau geeft u deskundig advies en afhankelijk van uw zaak kunnen wij u juridisch ondersteunen waar nodig.

Het Wetsbureau weet de weg in de regels van het consumentenrecht en staat u bij, adviseert en begeleidt u bij alle problemen op het gebied van consumentenrecht. Of het nu gaat om: 

  • het optreden bij of tegen wanprestatie;
  • het ontbinden of vernietigen van de overeenkomst;
  • garanties waarborgen;
  • oplichting en bedrog;
  • het innen van betalingen en boetes;
  • het toetsen aan de conformiteitseis;
  • het uitleggen van de overeenkomst;
  • enz.

Samen naar een oplossing

Het Wetsbureau weet de weg in de regels van het consumentenrechtrecht en staat u bij, adviseert en begeleidt u bij alle problemen betreffende het consumentenrecht. Op alle vlakken kunnen wij u -door middel van rechtskennis en jarenlange ervaring- optimaal en deskundig van dienst zijn. Waar nodig staan we u bij in de procedure voor de rechtbank (kantonrechter), maar lang niet alle zaken dienen bij de rechtbank ‘voor te komen’. Voorkomen is beter dan genezen, ook hierin.

Het Wetsbureau biedt u dan ook de mogelijkheid om tegen lage en betaalbare tarieven te profiteren van volledig optimale juridische ondersteuning. Wij bieden onze cliënten specialisten op het gebied van consumentenrecht, welke u professioneel terzijde staan bij al uw vraagstukken op het gebied van consumentenrecht. Onze consumentenrechtspecialisten leggen u in begrijpelijke taal uit wat uw rechten én wat uw plichten zijn, wat u te wachten staat en welke stappen u het beste kunt nemen in uw kwestie/positie. Uw belang staat te allen tijde voorop!

Als u een vraag hebt over consumentenrecht, aarzel dan niet om ons te bellen of om ons probleemformulier in te vullen. Telefonisch kunnen we u al heel wat uitleggen of u kunt eerst kosteloos via ons probleemformulier laten beoordelen in hoeverre wij u verder kunnen helpen. Het Wetsbureau geeft helder en concreet advies. Geen lange en onbegrijpelijke juridische verhalen over consumentenrecht waar u niks mee kunt.